הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית זיהתה בשבוע שעבר כי איראן העשירה אורניום לשיעור של 84%, רק 6% פחות מהרמה הדרושה לפיתוח נשק גרעיני, כך דווח אתמול ברשת "בלומברג" מפי שני דיפלומטים בכירים שהדגישו כי מאחר ש-90% היא הרמה הדרושה לפיתוח נשק גרעיני, האיראנים לא יוכלו לטעון עוד כי מדובר בהעשרה לצורך מחקר.

"הזדמנות נוספת אולי לא תחזור": במערב ויתרו על חזרה להסכם הגרעין עם איראן?

טל לב רם, הפרשן הצבאי של מעריב ו-103FM, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לנושא המטריד: "האיראנים מכחישים את הדיווח, אבל נראה לי שהפרסום הזה שמצטט שני דיפלומטים שנשענים על הדוח של הסכונות הבינלאומית לגרעין, הוא דיווח מאוד מדוייק. יש גם בתוך הידיעה עצמה שאלה האם מדובר במהלך שהוא מהלך מכוון או איזושהי תופעת לוואי". 

עוד הוסיף כי "קודם כל הסיפור החשוב פה הוא לא רק העובדה שהגיעו ל-84, כי כאן אין וויכוח מעבר ל-60 אחוזים זה כבר רמה צבאית נקודה. כשמדברים על 6 אחוזים עד ה-90, היום בפצצות גרעין זה מה שמקובל, אבל זה רק מרכיב אחד בתוך הפצצה". 

לב רם טען לבעייתיות במידת העיסוק בנושא בישראל, בתקופה זו: "זה דיווח שבימים רגילים היה צריך ללוות את הכותרות הראשיות בישראל במשך שבוע אולי. זה קצת מראה לכם עד כמה אנחנו לא בפוקוס של האירוע, שאותו הציב בעבר נתניהו כדבר המרכזי של המערכה".

"ישראל לא אמורה להיות כאן שחקן יחיד", ציין וטען: "תקיפה ישראלית לא באמת נמצאת על סדר היום. עוד הדגיש: "ישראל צריכה לעשות את הדברים שלה אל מול החזון של נתניהו שראה את איראן במוקד הבעיה המרכזית כאיום קיומי של מדינת ישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.